marți, 17 august 2010

Nicolae Grigorescu: "A fost o mare plăcere să-l arbitrez pe Ronaldo"

Nicolae Grigorescu, singurul arbitru român ce va fi prezent la CM din Franţa, s-a întors miercuri seară de la Milano, acolo unde, făcând parte - în premieră în istoria cupelor europene - dintr-o brigadă mixtă, elveţiano-română, a oficiat la partida Inter - Schalke 04 din sferturile de finală ale Cupei UEFA.
În primul rând felicitări pentru prestaţie. Cum vi s-a părut această experienţă?
Încă de la început vreau să subliniez faptul că pentru mine a fost ceva cu totul inedit, fiind pentru prima dată când la un meci din cupele europene au fost delegaţi arbitri din două ţări diferite. Cu toate că am oficiat pentru prima dată împreună, sunt încântat de modul în care am colaborat cu cei trei elveţieni (pentru că şi arbitrul de rezevă era tot din Ţara Cantoanelor), ei fiind, în adevăratul sens al cuvântului, colegii mei, de parcă ne cunoşteam de-o viaţă. Acest lucru mi-a dovedit încă o dată faptul că arbitrii de pretutindeni alcătuiesc o adevărată familie, în care distanţele nu separă caracterele.
Cum a caracterizat observatorul Alexis Ponnet prestaţia brigăzii?
În convorbirea pe care am avut-o chiar după încheierea partidei, domnia sa ne-a spus - încerc să vă reproduc cât mai exact - "nici un arbitraj nu este perfect, micile greşeli fiind nesemnificative şi inerente la o asemenea experienţă". De asemenea, a adăugat că pentru el, ca observator, a fost o reuşită deplină, totul decurgând foarte bine.
Fiind primul român care l-a arbitrat pe Ronaldo, spuneţi-ne în câteva cuvinte cum apreciaţi evoluţia sa.
Brazilianul este un profesionist desăvârşit şi un mare jucător. Pe lângă faptul că a făcut diferenţa, nu a comentat în nici un moment deciziile centralului, deşi asupra lui se îndreptau toate atacurile adversarilor. Îşi vede numai şi numai de joc, fiind o plăcere să-l arbitrezi.
Care este programul dvs până la turneul final?
La sfâşitul acestei luni, între 22 şi 28 martie, voi fi prezent, într-o localitate aflată la 30 km de Paris, la consfătuirea arbitrilor delegaţi la CM. Acolo vom susţine în fiecare zi seminarii teoretice, totul încheindu-se cu un minuţios examen medical, precum şi cu o testare fizică. Apoi, voi continua să arbitrez şi să mă pregătesc, pentru că vreau să reprezint cu cinste arbitrajul din România la turneul final.
Interviu publicat în ziarul "Sportul românesc" din data de 6 martie 1998, sub semnătura lui Andrei Constantinescu. În aceeaşi zi, în "Jurnalul Naţional", Ionuţ Socaciu scria o ştire despre prestaţia lui Grigorescu la Milano, inserând şi o declaraţie a timişoreanului.
"La sosire, l-am rugat pe Meier să mă considere de-al lor în alcătuirea programului, ceea ce s-a şi întâmplat. Ghidul nostru la Milano a fost reputatul fotbalist Giacinto Fachetti, şeful sectorului managerial la Inter, care ne-a asigurat un sejur excelent, cuprinzând vizitarea Domului, a teatrului Scala şi a Circuitului Automobilistic din Monza. Aici am zăbovit aproape două ore şi jumătate, efectuând şi un tur de pistă, dar nu cu un monopost, ci cu un mini-bus. În magazine nici nu am avut timp să intrăm. Am rămas cu o impresie deosebită".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu