sâmbătă, 28 august 2010

La Goteborg, Crăciunescu râde şi plânge

Domnule Ion Crăciunescu, bine aţi revenit de la Goteborg. Mulţumit?
Mulţumit de prestaţie, care, de altfel, a şi fost apreciată de oficiali...
... Apropo, a fost "lume bună" la meci?
Hai să amintesc doar patru nume. Lennart Johannson, Rudolph Rothenbuhler, şeful serviciului de presă al UEFA, George Courtney (fostul celebru arbitru), acum observator exclusiv pentru brigada de arbitri, sau Leslie Mitchliep, observator UEFA pentru meci în ansamblu.
Doi observatori la un meci?
Da, aşa e la meciurile importante.
În rest?
În rest nu sunt mulţumit. Prin minutul 60 al meciului Rapid - Petrolul am simţit crampe la picior, care au devenit insuportabile la Goteborg. Am crezut, la un moment dat, că nu voi putea termina meciul, dar l-am dus la bun sfârşit. Acum am întindere cu ruptură de fibră. Deci, cel puţin zece zile pauză.
Însănătoşire grabnică. Să trecem peste necaz şi să revenim la meci. Ce v-a impresionat?
Extraordinarul fair-play al spectatorilor şi al jucătorilor. Apoi, programul pe care toată lumea a trebuit să-l respecte "la sânge". Erau prevăzute până şi cele două minute acordate înainte de meci pentru pozele de grup. Sau durata imnului Ligii Campionilor: un minut. Dar şi fantastica pregătire fizică a suedezilor, ca şi pragmatismul lor. Au avut trei mari ocazii şi au marcat de trei ori.
Dar cu tehnica, cum stau?
Ei au o altă concepţie despre ea, punând-o în valoare mai ales în careu, unde o aplică în regim de viteză. Asta face diferenţa şi, din păcate, la acest capitol am rămas puţin în urmă.
Şi PSV?
Mi-au plăcut mult în câmp, unde au fost aproape egali suedezilor, dar au primit gol în primul minut, apoi în alte momente - cheie şi gata. Din păcate a lipsit Gică Popescu.
Ce ar mai fi spus?
Multe. Voi spune doar că, de la Goteborg la Zurich, am călătorit în avion cu domnul Johannson, care, la despărţire, m-a felicitat, şi că domnul Courtney (foto stânga), vorbind frumos depsre arbitrajul românesc, m-a rugat să-i transmit salutări lui Ioan Igna.
Îi transmitem şi noi. Baftă pentru... SUA!
Interviu publicat în ziarul "Fotbal plus" din data de 23 martie 1993, semnat de Paul Zaharia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu