luni, 16 august 2010

File de dosar

Joi, în şedinţa ordonară a CCN, s-a analizat, pentru a doua oară, dosarul "Sorin Corpodean", cel care, după ce fusese suspendat până la sfârşitul campionatului de Subcomisia de Disciplină a Arbitrilor, se afla acum la un pas de prăpastie. Asta pentru că procesul verbal al Subcomisiei menţiona, negru pe alb, că arbitrul meciului din Cupa României, Rapid - Dinamo, ar fi declarat: "Am fost contactat de conducătorii ambelor cluburi pentru a le ajuta". Cu acest document pe masa de lucru, CCN a chemat la "bară" pe toţi cei implicaţi în acest caz: Sorin Corpodean, Vasile Avram (asistent la partidă), Grigore Sichitiu (Rapid), Pere Buduru, Mircea Stoenescu şi Cristian Borcea (toţi repezentând clubul Dinamo), Adrian Porumboiu, Francis Kollosi, Mircea Neşu şi Romeo Stâncan (membrii Subcomisiei de Disciplină a Arbitrilor).
Porumboiu story
Procesul a început cu chemarea la bară a domnului Adrian Porumboiu, care a povestit, cu lux de amănunte, discuţia avută de Subcomisie cu Sorin Corpodean. "După ce am vizionat întreg meciul, reluând de multe ori fazele litigioase, am rămas surprins de maniera sa de arbitraj, diferită de cea etalată cu câteva zile înainte, la partida de la Suceava, când eu am fost observator. Apoi, eu l-am întrebat dacă l-a contactat cineva înainte de meci şi el mi-a răspuns că da. După care, primind acceptul său de a face publică această declaraţie, n-am mai intrat în amănunte, căci ne depăşeam atribuţiile, şi am informat CCN-ul. Domnul Corpodean a spus că Dinamo l-a contactat telefonic , prin Cristian Borcea, bun amic cu el, care i-a cerut să arbitreze corect".
"Telefonul dinamovistului se substituie unei presiuni"
Reputatul Francis Kollosi a intervenit în derularea procesului cu o declaraţie scurtă, dar foarte la obiect: "Telefonul primit de arbitru de la Dinamo, care nu era echipă organizatoare, înainte de meci, nu-şi avea rostul, căci astfel se încalcă litera regulamentului, care prevede că reprezentanţii formaţiei vizitatoare nu trebuie să se întâlnească cu arbitrul decât la teren. Dar, spunând că este ultima lor şansă să prindă o cupă europeană, se poate spune că telefonul dinamovistului se substituie unei presiuni".
Instabilitate psihică?
În analiza faptelor, intervenţia domnului Mircea Neşu a adus la suprafaţă amănunte noi. Primul, şi cel mai important, a fost acela că "starea psihică a lui Corpodean nu a fost cea mai bună la acest meci. Şi, nu este prima oară când are astfel de căderi. În urma contactelor avute, el n-a vrut să supere nici o echipă, dar, până la final, le-a afectat pe amândouă. A uitta că are de apărat regulamentul".
Cripta manet
Domnul Romeo Stâncan, cel care scrisese procesul verbal al şedinţei, la întrebarea dacă sunt diferenţe între ce s-a discutat la subcomisie şi ce a menţionat în procesul verbal, a conchis: "Ce s-a scris acolo a fost citit după şedinţă de membrii comisiei, care au şi semnat. Din acest text s-a întocmit sesizarea care v-a fost trimisă. Ea este o sinteză a celor discutate în comisie".
Avram, sub jurământ
Unul dintre asistenţii acelei întâlniri, Vasile Avram, a confirmat CCN sub jurământ că arbitrul Corpodean a declarat că în discuţiile purtate cu domnul Copos şi cu reprezentantul clubului Dinamo n-a fost vorba despre bani sau alte avantaje. În final, Avram a zis: "Acestea fiind faptele, nu înţeleg de unde s-a ajuns ca în procesul verbal să fie trecut altceva".
Iritarea lui Corpodean
Neîmpăcat cu sancţiunea primită pe linie de arbitraj, Sorin Corpodean a reacţionat violent la adresa lui Mircea Neşu. "Afirmaţia domnului Neşu, cum că aş fi labil psihic, mă jigneşte. Dânsul are ceva cu mine, căci încă din iarnă, de la Sinaia, a vrut cu tot dinadinsul să fiu retrogradat. Eu cred că a fost vorba despre oboseală, pentru că am arbitra trei derby-uri în 10 zile, fapt recunoscut şi de domnul Porumboiu la Galaţi, când mi-a spus că am fost prea încărcat în ultima vreme. Revenind la subiect, cred că s-a dat o turnură prea gravă lucrurilor".
Sesizare către Comitetul Executiv al FRF
În urma acestor declaraţii, membrii CCN au clasat cauza, pentru că fondul se baza pe întocmirea eronată a procesului verbal al şedinţei Subcomisiei de Disciplină a Arbitrilor, şi a considerat necesară sesizarea Comitetului Executiv, singurul în măsură să ia o decizie importantă pentru ca astfel de inexactităţi să nu mai existe.
Acest amplu material a apărut în ziarul "Gazeta Sporturilor" în data de 18 aprilie 1998, sub semnătura lui Marian Tarian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu