marți, 23 noiembrie 2010

"Îmi place să-i arbitrez pe nemţi"

În "tranzitul" din Abu-Dhabi, întâlnire surprinzătoare, vinerea trecută, cu reputatul arbitru de fotbal Ion Crăciunescu. Fără nici o introducere, am intrat direct în subiect.
Aţi arbitrat din nou în Emirate?
Da, meciul Emiratele Arabe Unite - Germania, partidă amicală, de verificare, înaintea Campionatelor Mondiale. Am sesizat de la început dorinţa oaspeţilor de a nu fi expuşi durităţilor, motiv pentru care, în secunda 30 a partidei, am acordat un cartonaş galben unui jucător al echipei gazdă. A fost, cred, un semnal ferm, care a făcut ca, în continuare, partida să se desfăşoare normal, fără durităţi. La terminarea meciului, am fost felicitat atât de fiul şeicului Emiratelor Arabe Unite, cât şi de antrenorul echipei Germaniei. Evident, oaspeţii au dominat majoritatea timpului având, pe lângă cele două goluri, şi două lovituri în bară. Înteraga echipă germană a dovedit o poftă deosebită de joc, a evoluat colectiv, pe spaţii largi, cu combinaţii frumoase, în spiritul fair-play-ului. Îmi place să arbitrez echipele germane pentru ţinuta lor în teren. Remarc, de asemenea, progresele jucătorilor din Emirate.
Cum apreciaţi finalul campionatului nostru?
După opinia mea, este foarte bine când o întrecere este dominată de dispute pe muchie de cuţit, atât în fruntea, cât şi în subsolul ei. Întrucât Steaua şi-a asigurat mai de mult titlul, interesul s-a concentrat în ultimele etape mai ales spre echipele ameninţate de retrogradare. Îmi pare sincer rău că timişorenii n-au rezistat acestui final de campionat.
Ce s-a întâmplat la Ploieşti, la meciul Petrolul - Universitatea Cluj?
Despre ceea ce s-a întâmplata colo am consemnat în foaia de arbitraj. Cert este, din punctul meu de vedere, că partida nu a avut o desfăşurare normală...
Cum vedeţi apropiatele Campionate Mondiale?
Din punctul meu de vedere, ca arbitru, cred că orice speranţă de a fi acolo devine de-acum inutilă. În ceea ce priveşte echipa României, am încredere în ea, în puterea ei de mobilizare, în calităţile antrenorului Iordănescu şi aş dori foarte mult ca rezultatele "tricolorilor" să fie pe măsura dragostei cu care întreaga ţară îi înconjoară pe cei ce vor pleca în America.
Interviu publicat în "Gazeta sporturilor" din data de 5 mai 1994, semnat de Constantin Macovei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu