luni, 24 ianuarie 2011

Ion Crăciunescu, onorat cu Medalia de Aur FIFA

Reîntors din Germania, de la CE de juniori. Turcia, o campioană neaşteptată. N-a eliminat pe nimeni, dar a "îngălbenit" vreo 5-6. Complimente de la Graham Taylor. Împotriva tragerilor de timp, a monotoniei.
Alo, domnule Ion Crăciunescu, trezirea, e aproape 8 dimineaţă!
S-a şi făcut 8?! De regulă, mă scol devreme, dar abia am sosit aseară târziu şi mă simt obosit.
Asta e, că v-aţi întors de la Europenele de juniori, 18 ani, din Germania, unde aţi arbitrat finala şi de unde vrem amănunte, de-aia şi suntem atât de matinali!
E corect, am arbitrat la centru finala continentală, Turcia - Portugalia 2-1, disputată la Bayreuth, în oraşul lui Wagner. De asemenea, am mai făcut centru la CSI - Ungaria 3-1 şi linie la Portugalia - Germania 4-0, care a fost şi meciul de deschidere, la Nurnberg.
Turcia a devenit, deci, campioana Europei?!
Da, pe drept. Din cele 8 echipe participante la turneul final, Turcia şi Portugalia s-au dovedit cele mai bune. Mai ales fizicul lor a impresionat, de parcă jucătorii nu erau adolescenţi de 17-18 ani, ci membri ai unor formaţiuni de comando! Cât stâlpii, dar şi cu o tehnică rafinată.
Care a fost, în două vorbe, nivelul competiţiei?
Miza importantă, deoarece 6 din 8 s-au calificat la Mondialele din Australia, şi-a spus cuvântul, fireşte. Meciurile mi s-au părut nu numai îndârjite, dar şi frumoase. Cu public mult, fără eliminări etc.
Să nu pretidenţi că n-aţi dat nici un cartonaş roşu?!
Trebuia să fi dat?!
Cum e specialitatea casei, nu?
Ei bine, n-am eliminat pe nimeni pentru că n-a fost cazul, dar vreo 5-6 cartonaşe galbene tot am arătat. S-a apreciat însă că arbitrajul, al meu şi al colegilor, s-a situat la nivelul cel mai înalt şi, fără să mă laud, m-au felicitat mulţi.
De pildă?
Selecţionerul englez Graham Taylor, care mi-a declarat textual: "De câte ori era vorba despre fotbalul românesc, îmi fugea gândul la excelenţii jucători Hagi, Popescu şi Lăcătuş. De-acum încolo, o să-mi permit să mă gândesc şi la arbitrul Crăciunescu!"
Cum i-aţi răspuns?
Thank you.
Aha. Nu sunteţi tocmai modest...
Nu exagerez cu nimic. Dovadă că, după finală, norvegianul Per Omdae, preşedintele Comisiei europene de juniori, mi-a înmânat Medalia de Aur FIFA. A adăugat că pentru merite deosebite.
Felicitări, domnule Crăciunescu! Altceva. La turneul din Germania s-a aplicat noua regulă, cea care interzice portarului să joace mingea cu mâna dacă i-a fost pasată, cu piciorul de un coechipier?
Da, dar n-au fost probleme. Nici un portar n-a greşit, probabil că s-au exersat situaţiile respective, antrenorii au avut grijă.
Ce părere aveţi, măsura e bună?
Foarte eficientă. Grăbeşte jocul, scutindu-l de tragerea de timp şi, pe de altă parte, de monotonie.
Asta a fost. Mulţumesc şi somn uşor!
Sper că glumiţi, cine să mai doarmă la aşa oră?!
Interviu publicat de "Sportul românesc" în data de 28 iulie 1992, semnat de Ovidiu Ioaniţoaia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu