miercuri, 11 ianuarie 2012

Gabriela Dănănae, arbitru asistent FIFA: “Am plâns de bucurie când am primit vestea primului meci internaţional!”

Gabriela Dănănae a înlocuit-o de la începutul acestui an pe Irina Mârţ pe lista arbitrilor asistenţi internaţionali ai României. Acum, la început de an, primul ei an pe lista FIFA, Gabriela Dănănae a acceptat următorul interviu în exclusivitate pentru Sport-Câmpina.
Ce a însemnat anul 2011 pentru cariera ta de arbitru?
Anul 2011 a fost un an memorabil, mi s-a îndeplinit cea mai mare dorinţă, de a reprezenta arbitrajul feminin la nivel internaţional. Şi, de parcă nu ar fi fi fost suficient, la finele anului am mai avut parte de o surpriză,
debutul în Liga I.
Care a fost cea mai frumoasă amintire din arbitraj în anul 2011?
Îmi amintesc ziua în care m-a sunat Cristina Dorcioman şi m-a anunţat că vom merge împreună la un joc internaţional. Era primul meu meci în străinătate... Am crezut că este o farsă, m-au copleşit emoţiile, am început să plâng… Aşteptam acea zi de 6 ani…
Cum ai resimţit modificările de la CCA şi scandalurile din arbitrajul românesc?
Indiferent de domeniul de activitate în care eşti implicat, îţi canalizezi întreaga energie asupra evoluţiei, nu te preocupă aspectele organizatorice. Bineînţeles că un scandal nu poate aduce ceva bun, de aceea este bine să fim uniţi şi să încercăm să ne recâştigăm credibilitatea.
În 2011 ai arbitrat mai multe meciuri internaţionale. Care este diferenţa între meciurile din campionatul nostru şi meciurile pe care le-ai condus?
Noi, fetele, avem un avantaj, acela ca în ţară arbitrăm fotbal masculin şi atunci când mergem în străinătate oficiem jocuri de fotbal feminin. Aşa cred eu că se explică şi prezenţa arbitrilor femei din România în Elite.
Ce aştepţi de la 2012 în ceea ce priveşte arbitrajul?
Nu aştept cadouri în ceea ce priveste arbitrajul, voi continua munca pe care am început-o în urmă cu mulţi ani şi atunci satisfacţiile vor veni în mod firesc. întotdeauna este mult mai uşor să ajungi undeva decât să te menţii, iar acest lucru mă obligă să fiu în continuare serioasă şi responsabilă.
De ce te-ai facut arbitru?
Din pasiune pentru fotbal, împinsă de dorinţa de a încerca să demonstrez că mă pot impune într-o lume dedicată bărbaţilor. Am ştiut de la început că va fi foarte greu şi acest lucru m-a ambiţionat.
Ce recomandare ai face unei fete care doreşte să înceapă acum o carieră în arbitraj?
Trebuie să ştie că este o activitate ce implică multe sacrificii, să câştige susţinerea familiei şi... să se înscrie urgent la cursurile pentru arbitri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu