joi, 26 ianuarie 2012

Mihai Amorăriţei: „Eu sunt cel mai mare critic al prestaţiilor mele”

Mihai Amorăriţei este cel mai important arbitru câmpinean al momentului. A promovat anul trecut în Liga a II-a şi are mari şanse de a face pasul spre primul eşalon. Zilele trecute, Amorăriţei a răspuns câtorva întrebări în exclusivitate pentru Sport-Câmpina.
Anul 2011 a însemnat pentru tine promovarea în liga secundă. Cum a fost acest pas important pentru cariera ta?
A fost un pas mare pentru că am muncit foarte mult în acea perioadă, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Vreau să continui pe aceeaşi linie, să mă pregătesc cu aceeaşi seriozitate pentru că sunt conştient că greul abia acum începe.
Cum ai perceput ca arbitru diferenţa între meciurile din liga secundă şi cele pe care le arbitrasei anterior?
În primul rând, viteza de joc este net superioară celorlalte eşaloane la care arbitrasem. În al doilea rand, am observat că mentalitatea jucătorilor şi conducătorilor este mult mai aproape de ceea ce presupune profesionalismul.
Ce înseamnă pentru tine arbitrajul?
Arbitrajul reprezintă o pasiune care cu siguranţă mi-ar fi mai apropiată decât orice profesie aş putea avea. Arbitrajul m-a format ca om, mi-a format personalitatea şi mi-a dat cele mai mari satisfacţii de până acum.
Care a fost cea mai frumoasă amintire din arbitraj în 2011?
Fără doar şi poate cea mai frumoasă amintire rămâne promovarea la Liga a II-a şi, bineînţeles, meciul de debut în eşalonul secund Concordia Chiajna – FC Snagov.
Cum te pregăteşti pentru un joc?
Din momentul aflării delegării încerc pe cât posibil să îmi iau cât mai multe date despre echipe, jucători, stadion şi totate celelalte detalii. În funcţie de ziua în care este meciul, îmi continui programul de pregătire fizică până cu două zile înainte de meci. Urmează deplasarea, cazarea şi odihna, aceasta din urmă fiind pe primul loc în preziua jocului.
Cum ai perceput tu ca arbitru scandalurile din jurul arbitrajului din 2011 şi schimbarea conducerii CCA?
Scandalurile nu fac bine nimănui şi cu atât mai mult arbitrajului care este un domeniu extrem de expus în România. Eu personal sper că ceea ce s-a întâmplat anul trecut a fost ultimul scandal de acest gen, să intrăm pe un făgaş normal şi să ne recâştigăm credibilitatea pierdută de-a lungul timpului.
Care consideri tu că este nivelul actual al arbitrajului prahovean?
Prahova a fost şi continuă să rămână unul dintre cele mai importante Colegii ale ţării, cu foarte mulţi arbitri valoroşi. Chiar dacă la nivelul primei ligi nu stăm atât de bine pe cât ne-am fi dorit, la celelalte eşaloane avem arbitri, care cu multă muncă şi perseverenţă pot ajunge sus, acolo unde îi este locul şi Colegiului prahovean.
Care este modelul tău în arbitraj şi de ce?
Mi-a plăcut foarte mult Massimo Busacca, pentru că era un arbitru echilibrat, ferm şi cu o gestică foarte bună. De la noi din ţară îmi place maniera lui Ovidiu Haţegan.
Ce îţi doreşti de la anul 2012?
Îmi place să cred că viitorul îmi pregăteşte de fiecare dată ceva mai bun şi mai frumos. De la anul 2012 îmi doresc în primul rând sănătate, iar în ceea ce priveşte arbitrajul vreau să am parte de cât mai multe meciuri în care la final să fiu mulţumit de prestaţia mea, pentru că eu sunt cel mai mare critic al prestaţiilor mele.

4 comentarii:

  1. daca ar gandi toti arbitrii asa ar fi bine

    RăspundețiȘtergere
  2. un baiat extraordinar..bravo lui.

    RăspundețiȘtergere
  3. Un arbitru bun caruia ii doresc sa o tina tot asa !pentru ca foarte multi au fost buni si s-au pierdut pe traseu !

    RăspundețiȘtergere
  4. Bafta in continuare !astept bilet la barca cu tine la centru.Cineva care ti-a prezis asta.

    RăspundețiȘtergere