sâmbătă, 10 martie 2012

Petruţa Iugulescu la Algarve Cup, o prezenţă apreciată de FIFA!

Arbitrul asistent FIFA Petruţa Iugulescu, din Târgovişte, s-a aflat în perioada 29 februarie - 7 martie la tradiţionalul şi puternicul turneu feminin Algarve Cup, care se desfăşoară anual în sudul Portugaliei. A fost o experienţă interesantă, fiind al doilea turneu sub egida FIFA la care a participat Petruţa Iugulescu, după turneul preolimpic din China, din toamna anului trecut, unde a fost alături de Teodora Albon.
La ediţia din acest an a Algarve Cup, Petruţa Iugulescu a făcut parte din brigăzile care au oficiat la partidele
Irlanda - Ungaria 0-1 şi Japonia - SUA 1-0, acest din urmă joc fiind reeditarea finalei Campionatului Mondial Feminin de anul trecut, din Germania, atunci când tot jucătoarele nipone s-au impus, dar la lovituri de departajare cu 3-1, după 2-2 la finalul timpului regulamentar de joc.
Am discutat cu Petruţa Iugulescu joi seară, chiar când se afla pe aeroportul din Munchen, în aşteptarea avionului care să o readucă acasă, mai ales că avea de sărbătorit. Şi nu este vorba de Ziua Femeii, ci da faptul că exact pe 8 martie este ziua de naştere a soţului ei, tot arbitru, Ionuţ Iugulescu.
"A fost o experienţă extrem de interesantă - mi-a spus Petruţa Iugulescu. La FIFA profesionalismul este aproape de perfecţiune şi pentru a vedea că afirmaţia mea este bazată pe fapte, iată cum arăta programul unei zile, cu excepţia celor în care am avut meci: micul dejun era la ora 7.30, după care aveam două ore şi jumătate de antrenament, sub îndrumarea unor tehnicieni, iar după-amiaza aveam alte două ore şi jumătate de discuţii tehnice în cadrul cărora ni se prezentau unele teme, dar şi faze de joc, instructorii FIFA prezenţi în Portugalia monitorizând cu maximă precizie fiecare intervenţie a noastră şi fiind foarte atenţi la implicarea noastră îna ceste discuţii. De altfel, monitorizarea noastră mergea până acolo încât eram şi cântărite în fiecare dimineaţă! Totul a fost extrem de riguros, aş putea spune ca în armată. Nu am avut nici măcar o jumătate de zi liberă, instructorii FIFA spunându-ne de la bun început că nu suntem în vacanţă! Dar nu regret absolut deloc, dimpotrivă, pentru mine a însemnat o experienţă deosebită şi - dincolo de prietenia legată cu multe dintre colegele mele din întreaga lume prezente la Algarve Cup - mă întorc din Portugalia cu amintirea de a fi arbitrat cel mai important joc de la acest turneu, reeditarea finalei Cupei Mondiale de anul trecut, Japonia - SUA. A fost o mare onoare că FIFA m-a delegat la acest joc, ceea ce mă face să cred că am făcut o impresie bună în rândul oficialilor forului internaţional".
Algarve
Într-una dintre pauze...
La antrenament
La discuţiile tehnice

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu